Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

vrijdag 26 mei 2023

Vrede in mijzelf

Wanneer ik onvoorwaardelijk van mijzelf

kan houden, laat ik alles los.

Dan heb ik geen oordeel meer over mijzelf.

Waarom zou ik?

Ik ben goed, zoals ik ben.

Ik ben een kind door God geschapen.

Doet die zijn werk niet goed?

Stel ik zelfs daar mijn voorwaarden aan?


Ik ben die ik ben.

Niet voor niets.

Ik kom doen wat ik te doen heb.

Ik voel als een stukje in de wereldwijde

puzzel.


Alles is verbonden.

Ook al hebben de stukjes elkaar nog

niet gevonden.

Alles is volmaakt, al heb ik het misschien

zelf nog niet zo gezien.

Wanneer IK het nog niet zo gezien heb,

wil het niet zeggen dat het ook niet volmaakt

is.


Wie ben ik om een oordeel of een voorwaarde

uit te spreken?

Waarom geloof ik niet in de uniekheid

van het AL.


Het is mij vaak verteld.

Ik heb het dikwijls gevoeld.

Dus waarom zou ik anders denken

dan mijn voelen?


Ik ben een uniek geschapen mens.

Die volgens beeld en gelijkenis is

geschapen.

Wanneer ik denken en voelen op

elkaar afstem, dan kom ik naar weten.

Dan weet ik dat ik uniek ben.


Hoe kan je niet van een uniek mens

houden?


Wanneer ik tot dat besef ben gekomen,

dan voel ik dat ik on-voorwaardelijk

van mijzelf kan houden.


Dan vallen de kwartjes waar ik zo lang

naar op zoek was.

Dan voel ik een warme deken om

mij heen.

Dan weet ik dat ik geleid word.

Dat weet ik…….


Dan gaat mijn hart open en kan ik

de liefde in en voor mijzelf voelen

stromen.

Dan…. is er vrede in mijn hart.

Dan vallen de stukken op hun plaats.

Dan is die eindeloze zoektocht tot

stilstand gekomen.


Dan mag ik zijn die ik ben.

Dan zal ik geen oordeel meer hebben

over mijzelf.


Dan voel ik de rust en de liefde.

De vrede en de zachtheid komt over mij.


Ik ben licht

Ik ben liefde

ik ben.


Namasté

Ik zie het licht


Martha Krul