Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

vrijdag 10 februari 2023

Die onmetelijkheid

Wij zitten in een storm.

Dat hoeft niemand je te vertellen.

Dag en nacht is het te voelen.

Wij gaan door.

Het is zo duidelijk.


Voel je die drijfveer in jezelf?

Jij weet meer dan je je nu bewust bent.

Jij kent je doelen, al is het niet altijd

in je bewustzijn aanwezig.

Dat geeft niet, je bent niet alleen

je bewustzijn.

Je bent een totaliteit.

Net als Moeder Aarde een onderdeel is

van het totale universele plaatje.


Wij kunnen ons er nog moeilijk een

voorstelling van maken.

Hoe groot en uitgestrekt zijn wij nu?

Hoe groot en uitgestrekt is het universum?


Wij hebben vermoedens.

Maar weten doen wij het niet.

En toch gaan wij door.

Onverminderd.

Wel vermoeid.

Maar dat weerhoudt ons niet.


Wij voelen een verbinding met “iets”.

Merkwaardig dat dat iets ons zoveel

impulsen geeft om door te gaan.


Je ziel heeft gekozen.

Waarom?

Omdat je bij het maken van je keuze

hebt gezien wat dat “iets” was.

Daar wilde je voor gaan.

Niets en niemand kon je daarvan af houden.


Precies zo gaat het nu.

Je laat je door niets en niemand er vanaf

houden.


Jij weet, ondanks dat je het niet in je

bewustzijn, helder kan krijgen.

Het zijn je verbindingen die het je laten

weten en voelen.


Wanneer je in dat gevoel gaat zitten,

dan voel je dat vooruit nu belangrijker is

dan het terugkijken bij oude herinneringen

die naar boven komen.

Het is kort gezegd:

“Vooruit met de geit!”

Ik weet wat ik weet en niemand kan

mij stoppen.

Ik ga ervoor.


Je voelt die onmetelijke kracht in jezelf.

Alles is aanwezig.

Niet alles is bewust.

Niet alles is op alle momenten nodig.

Dus mag het in zachtheid aanwezig zijn.

Het laat zich niet zien,

maar is er wel.

Niet actief zijn wil niet zeggen dat het er

niet is.


Zo is het ook met het beeld van de mens

die wij nu zijn.

Groter en uitgestrekter dan het beeld dat

wij nu hebben van onszelf.


Kijk naar het universum.

Wij zijn een universum op zich.

Alles is holistisch.

Het kleine is af te leiden van het grootte.


Zo krijg je enigszins een beeld van je

eigen grootheid.

Jij bent een wonder.

Dat hier zich door niets en niemand laat

stoppen in het proces waarvoor wij naar de

aarde kwamen.


Je kent jezelf, misschien niet volledig in

je eigen bewustzijn.

Maar jij weet dat alle potentie in je zit.

En daar ga je voor.


Namasté

Ik zie het licht


Martha Krul