Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

donderdag 15 augustus 2024

Onafhankelijk zijn

Kan ik op mijn eigen benen staan?

Durf ik te laten zien wie ik werkelijk ben?

Wat als die ander je ineens kritisch benadert,

blijf je dan in je eigen on-voorwaardelijke liefde?

Het is die ander die ons aan het twijfelen brengt.

Ga je die ander dan voortaan uit de weg,

of voel je dat je nog meer kracht in je eigen verbindingen

mag steken?


De buitenwereld is onze spiegel.

Het schuren en slijpen van onze eigen diamant,

gebeurt via het contact met die ander.

Hoe sterk sta ik in mijn EIGEN schoenen?

Hoe sterk ben ik in mijn eigen gevoelens?

Wanneer mijn balans aan het wiebelen wordt gebracht,

hoe snel kan ik dan terug naar mijn eigen innerlijke, zuivere zijn?


Wanneer wij de dwaas zien, dan voelen wij daar verbinding mee.

Maar kunnen wij wel zo dwaas zijn als die dwaas?

De dwaas gaat fluitend door het leven.

Oh, maar dat doe ik ook hoor……

Is dat waar?

Blijven wij onder alle omstandigheden fluiten en genieten?


Deze vragen brengen je nog dichter bij jezelf.

Je voelt waar je balans van gaat wiebelen.

Je voelt wie je liever uit de weg gaat.

Je voelt het en je weet het.


Waarom die twijfel aan jezelf.

Wat laat die ander je voelen?

Dat zijn vragen die juist nu van belang zijn.

In je stilte krijg je inzichten in de gevoelens die die ander

bij je oproept.

Vermijden van die ander is de gemakkelijkste manier.


Door te voelen waar het contact “haakt”, voel je waar je

jezelf nog meer in je eigen kracht mag zetten.

Hoe?

Door zelfacceptatie en jezelf vol-ledig on-voorwaardelijk

lief te hebben.

Jij mag er zijn.

Je bent goed zoals je bent.

Die ander laat iets in je schuren.

Prima, dat is een punt van aandacht.

Dank je wel, dat je mij dat laat voelen, zodat ik het kan inzien.


Dan kan jezelf verder op je pad van onafhankelijk zijn.

Door vol-ledig op jezelf te vertrouwen kom je in je

zuivere veiligheid.

Die ander laat je iets voelen, dat is prima.

Wij zijn al heel ver, maar wij zijn er nog niet.


Voel waar je nog gaatjes in jezelf voelt.

Voel in je stilte waarom die gaatjes er zijn.

Wanneer je die gaatjes met on-voorwaardelijke liefde

gaat vullen, zal je verder komen op je pad van onafhankelijkheid.

Je zal je uiteindelijk voelen als die dwaas.

Dan kan je onder ALLE omstandigheden genieten van het AL.

Dan voel je dat je alle leegten in jezelf hebt gezien en gevuld.


Dan kan je die ander bedanken voor de aangeboden lessen.

Dan kan je verder op je pad van onafhankelijkheid.

Door vol-ledig in jezelf te geloven kom je naar heelheid in jezelf.


Dat is de nieuwe mens.

Dan is het oude achter ons.

Dan kunnen wij met een lichtend hart onze toekomst tegemoet.

Dan voelen en weten wij dat het goed is.

Dan voelen wij de dwaas in onszelf versterken.

Dat is het gevoel van echt onafhankelijk te zijn.


Namasté

Ik zie het licht


Martha Krul