Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

dinsdag 31 mei 2016

Stress veroorzaak jezelf…..

Stress veroorzaak jezelf.....

Ja dat is een uitspraak waar je wel even van achter je oren moet krabben.
Ik kwam hem tegen in op het blog van Cobie de Haan.
Het blog Denk met je Hart.
Volg je dit blog nog niet, dan kan ik je dat echt aanraden te gaan doen. Je vindt er veel informatie op over de verandering van de energie en de veranderingen in onszelf. (http://denkmetjehart.blogspot.nl/2016).

Wanneer wij dat lezen denken wij. 
Ja, ja hoe zit dat dan?

Ook dit heeft weer alles te maken met het loslaten.

Als illustratie een voorbeeld:
De vakantietijd breekt aan. Je moet van jezelf bepaalde dingen klaar hebben.
Je kan anders niet op vakantie…… Maar is dat echt zo.

Ben je niet zelf degene die bepaalt waar de grenzen liggen.
Nee hoor ik mensen zeggen. Ik heb opdrachten die moeten af!

Stel je breekt je been (en om het duidelijk te maken) ook een arm.
Je verdwijnt in het ziekenhuis en je stapel werk was op dat moment niet af.

Hoe gaat het dan verder? Bij het vakantie-voorbeeld heb je je eigen regie in handen.
Je dwingt jezelf om te doen wat JIJ jezelf oplegt.

Maar bij het voorbeeld met dat gebroken been en die gebroken arm, heb je niets in te brengen.
Je werk wordt vervolgens  op een andere manier gedaan.

Denk hier maar eens over na. Je zet jezelf onder druk, legt je grenzen veel te hoog.
Dus misschien moet je maar gewoon loslaten…….

Wanneer je het gevoel van loslaten gaat ervaren, zal je zien hoe bevrijdend dat is.
Dan kan je er een spel van maken.

Steeds wanneer je in  je lichaam de verbondenheid voelt met dingen of mensen die niet goed voelen. Ga dan met jezelf aan de slag. Kan ik het OOK loslaten?

Ja is eigenlijk altijd het antwoord. Het is niet altijd gemakkelijk. Maar eenmaal aan het loslaten geslagen, is het net de grote schoonmaak. Het geeft een opgeruimd gevoel.
Je hoofd raakt leger en leger. Je hart voller en voller.

Dat is waar het nu om draait. Wij gaan letterlijk leren denken met ons hart.
Laat je hart je de weg wijzen naar een opgeruimd hoofd.


Tot gauw.