Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

donderdag 12 mei 2016

Heb uw naaste lief GELIJK uzelf

Van jezelf houden

Wij zijn opgevoed in een calvinistisch land. 
Wij mochten vooral niet ijdel zijn.
Wij moesten goed voor de ander zorgen.......

Klopt dit wel?
Ja in ons calvinistische land moeten wij onze normen en waarden hoog houden. Helemaal mee eens!
Maar heb je wel eens bedacht dat het grote gebod letterlijk iets anders inhoudt dan de betekenis en de uitleg die wij eraan gaven?

Het gebod is:
Heb uw naaste lief GELIJK uzelf

Wanneer je dat gebod bekijkt moet je toch concluderen dat er staat, dat wij van onszelf moeten houden GELIJK wij van de ander houden. 
Is dat niet iets anders dan ons veelal door onze ouders werd bijgebracht?

Maar lieve mensen, wij worden wakker en dat betekent dat wij inderdaad steeds meer in de realiteit van onze daden staan.
Wij mogen, nee sterker, wij moeten leren van onszelf te houden. 
Dan alleen kunnen wij het licht in de harten van te ander zien branden. 

Is het je nog niet opgevallen dat steeds meer mensen tijdens de begroeting van de ander zeggen: Namaste.....ik zie het licht in jou.

Laten wij op dat pad verder gaan. Onze lichten vergroten en elkaar bijlichten. 
Laten wij vooral via de liefde voor onszelf ons licht versterken, zodat wij ons licht kunnen doorgeven.


Tot gauw