Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

dinsdag 19 april 2016

Loslaten....

Loslaten......
Regelmatig hoor ik mensen zeggen, het ene moment gaat het goed met mij, maar het andere moment is dat gevoel weer helemaal weg.
Hoe komt dat toch? Ik loop dan maar te piekeren waarom mijn gevoel dan ineens zo omgeslagen is.

Herken je dat? Natuurlijk. wie herkent het niet? Maar hoe komt dat?

Wij hebben allemaal opgeslagen herinneringen. Goede, maar natuurlijk ook van die pijnlijke. Wanneer wij met iets of iemand geconfronteerd worden, die ons onbewust aan die vroegere pijnprikkel of pijnlijke ervaring doet denken, gaan wij uit onze balans.
De balans die wanneer hij in evenwicht is, ons een goed gevoel geeft.
Wij kunnen bergen verzetten wanneer onze balans in evenwicht is. Dus wij willen dat gevoel graag vasthouden....

Wat kan je daar nu aan doen?

het leven is als een rivier. Het is vloeiend en stroomt. Door moeilijke ervaringen uit het verleden vast te houden, kan je niet stromen. Je houd vast en blokkeert je stromende levensrivier.

Door over te gaan naar het accepteren van dingen die gebeurd zijn, kan je je ze vervolgens los gaan laten. Dat geeft je een open gevoel en...... Je gaat weer stromen. Je lichaam gaat zich vrij voelen en dan kan je lichaam je ook moeiteloos aangeven naar welke kant je het beste kan stromen.

Iedere keer wanneer je merkt dat je niet meer in de stroom c.q. in je flow zit.
Neem dan de tijd. Ga terug naar het laatste moment dat je die flow wel had. Kijk en probeer te achterhalen wat er na dat moment is gebeurd. Stap als het ware terug in dat goede moment en stroom verder.

Op deze manier leer je bewust met je eigen levensflow te spelen en leer je jezelf steeds beter kennen.

Dit is best een moeilijk stukje. Neem je tijd en lees het een aantal malen over en je zal gaan begrijpen wat er staat.

Tot gauw