Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

maandag 27 juni 2022

Een kritische noot

Wij leven in een tijd waarin tijdlijnen

door elkaar lopen en elkaar voortdurend

kruizen.


Niet iedereen zit op dezelfde tijdlijn.

Dat kan verwarring scheppen.

De belevingswereld van de een,

is zeker niet die van de ander.

Wij kunnen er niet vanuit gaan dat

wij beide naar dezelfde beelden kijken.

Wanneer wij ons dat niet bewust zijn,

kan dat, in deze verwarrende tijd,

voor nog meer verwarring zorgen.


In de communicatie is het zetten van het

uitgangsbeeld van groot belang.

Ik kan over “hij” praten als hem.

Ik kan over hei praten en dan bedoel ik een

plantje.

Ik kan dus zonder blikken of blozen vertellen

dat ik hem zie als paars.

Hij is dan paars, of hei is paars.

Dit is een klein voorbeeld van hoe gemakkelijk

wij met elkaar in een verwarrend gesprek

terecht komen, zonder daar ook maar de minste

bedoeling van te hebben.


Gaande de conversatie loopt de verwarring op.

Er kunnen zelfs boze blikken ontstaan.

Niets bewust bedoeld.

Zo gemakkelijk werkt dat.


Nu wij ook nog in verschillende tijdlijnen

leven, kan die verwarring nog gemakkelijker

ontstaan.

Niet bewust, maar onbewust.

Goed voor ons om ons er bewust van te zijn.


Krijgen wij een kritische noot te kraken,

blijf dan vooral dicht bij jezelf.

Voel wat deze opmerkingen je doen.

Voel waar je pijn zit.

Voel waar het je aan herinnerd.

Voel en kijk liefdevol naar jezelf.


Ga naar je stilte.

Voel wat die opmerkingen met je doen.

Is het oude pijn?

Is het de persoon die het je zegt?

Is het de manier waarop het wordt gezegd?

Alles is belangrijk om te voelen.

Alles heeft zijn eigen energieklankkleur.

Alles zijn eigen trilling.


Kijk vanuit een helikopter naar wat er gebeurde

op dat moment.

Kijk naar de personen die je daar ziet.

Wat zegt dat beeld je?

Wat zie je?


Laat het dan heel rustig op je inwerken en

analyseer de opmerking.

Met welk deel kan je wel wat?

Met welk deel niet?


Laat los wat niet met je resoneert.

Neem mee uit de opmerking waar je iets

mee kan.

Zo hoeft een kritische noot je niet echt te

kraken.

Barsten in onszelf, zijn openingen waar het

licht doorheen kan.


Een kritische noot, kan heel goed een prachtige

opstap zijn naar een volgende laag.


Een kritische noot kan je een eind op weg

helpen.


Niets is wat het lijkt.

Kijk vanuit de hoogte.

Voel vanuit de diepte.

Het is een universeel gebeuren.


Namasté

Ik zie het licht


Martha Krul