Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

dinsdag 7 juni 2016

Jij en ik zijn uit dezelfde bron....

Jij en ik zijn uit dezelfde bron

De energie giert om mij heen. Er is zoveel dat gezegd is en dat gezegd moet worden. 
In liefde en de verbindende energie. Wij zijn niet afgescheiden. 
Wij zijn uit dezelfde oorsprong. Wij komen hier om met elkaar te vieren wat er gaande is. 

Maak de ander blij, dan word jezelf blij. 
Maak de ander gelukkig en het geluksgevoel sluit jou in de armen.

Ja hoor ik je al zeggen, heb je niet nieuws te melden???
Inderdaad er is veel over geschreven. Wij struinen het internet af naar informatie. 
Maar wij lezen die informatie en dan leggen wij dan ook vaak naast ons neer. 
Ik heb het gelezen, ik doe mijn best. Genoeg toch, of niet?

Heb je echt al helemaal het gevoel dat wij letterlijk in verbinding staan met elkaar? 

Dat ik met die boze blik naar de ander, recht in mijn eigen spiegel sta te kijken. 
Dat ik met die boze blik een energie oproep in mijzelf, die mijn energie zodanig verandert dat ik letterlijk mijn eigen energieniveau naar beneden haal.

Dit volkomen verbonden zijn, dat is iets waar wij eigenlijk 24/7 (zoals dat tegenwoordig heet) van doordrongen moeten zijn.

De verbinding met de mensen die bij "onze" groep horen, daar is het niet zo moeilijk mee om die verbinding te voelen. Maar hoe staat het met de mensen die dingen verkondigen waar wij het niet zo mee eens zijn. 

Hebben wij dan niet de neiging ons om te draaien en ons ervan te distantiëren?
Maar ook met die mensen zijn wij verbonden. 

Wij leven steeds meer in het licht en het is zichtbaar dat wij ons van bepaalde mensen distantiëren. 
Ik las onlangs de opmerking in een channel: “Er is zoveel licht om jullie heen, maar jullie vergeten je handen voor je ogen vandaan te halen”.

Hoe waar is deze opmerking. Wij zijn verbonden met elkaar. 
Dus daar kan je dan ook op een andere manier naar kijken. Je kan je wel WILLEN distantiëren van die ander, maar weglopen is letterlijk geen optie meer. Je bent met elkaar verbonden. 

Je kan niet meer weglopen. Dus kijk die ander recht in de ogen, ook wanneer het moeilijk voor je is. Alleen dan leer je letterlijk wat het gevoel van verbinding precies voor ons betekent. Je leert nog meer niet ontdekte gebieden van jezelf zien en helen.

Het is weer een moeilijke opdracht, maar dat willen wij toch. Wij willen de liefde delen en vermeerderen. Dan is het niet meer mogelijk de ander niet als een deel van jezelf te zien.

Misschien brandt nog niet in iedereen een even groot licht, maar wij zijn aan het werk om daar verandering in te brengen. 

Dus eindig ik weer met NAMASTE.
Het licht in de ander wil gezien worden en als zodanig versterkt worden.



Tot gauw