Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

zaterdag 6 juli 2024

Een kritische kijk naar onszelf

Vandaag de tarotkaart met het “Oordeel”.

Oordelen is kritisch kijken naar.

Oordelen is niet hetzelfde als veroordelen.

Er zit een wezenlijk verschil tussen beide woorden.


Kritisch naar jezelf kijken kan nooit kwaad.

Wat zie ik in mijzelf over het hoofd?

Wat kan ik wel en denk ik dat ik niet kan?

Waarom die twijfel aan mijzelf/

Waarom durf ik niet op mijn hogere zelf te vertrouwen?

Waarom laat ik op het meeste kritische moment, los en

val ik terug in mijn angsten?


Door van een afstand naar je emoties te kijken,

zal je merken dat je meer objectief gaat zien hoe je

reilt en zeilt door je leven.

Waarom trek ik op bepaalde momenten aan de rem?

Waarom ben ik zo bang om vooruit te stappen?


Door kritisch en objectief naar jezelf te kijken,

zonder je emoties mee te laten spelen, zal je duidelijker

zien waar je jezelf loslaat.


In stormachtige tijden leer je jezelf kennen.

Precies dat deel wordt ondersteund in de energie van

de processen.

Weten wie je bent.

Weten waarom je handelt, zoals je handelt.

Door jezelf kritisch te bekijken zal er een glimlach om je

mond komen.


Je ziet het de ander doen en dan kan je verbaasd kijken.

Dan doorzie je waarom die ander dreigt zichzelf los te

laten.

Wij zijn allemaal mensen en hebben allemaal met dezelfde

problemen te maken.

Het is onze afkomst, karakter en ervaring die bepalen via

welke weg wij onze eigen problemen willen aanpakken.

Een kritische kijk op onszelf mag daarbij zeker niet ontbreken.


Wie ben ik?

Ik ben niet meer die ik was.

Wie ben ik nu en hoe functioneer ik?

Ga in je stilte naar jezelf zitten kijken.

Zie hoe je dingen aanpakt of juist uit de weg gaat.

Vraag je hogere zelf je te leiden en je zal voelen dat je duwtjes

en beelden krijgt.


Neem de tijd om goed naar jezelf te kijken.

Voel wat je doet.

Voel waar je denken in het spel komt.

Voel hoe denken verbonden is met angst.

Angst, omdat je dan maar een klein deel van jezelf gebruikt.

Dat geeft je onrust en maakt je onveilig.

Interpreteer wat je voelt en hoe je er mee omgaat.


Je zal veel van jezelf kunnen leren.

Je wordt je bewust van je eigen wijsheid en dat verbindt

je met je kracht.

Dat geeft je weer veiligheid en zo verbindt je de draden

in je eigen centrale door.


Het is hard werken, maar dat is niets nieuws voor ons.


Dat harde werken doen wij al levens lang.

Vallen en even zovele keren opstaan.

Wat dat aangaat is er niets nieuws voor ons.


Het leven van de nieuwe mens is juist het gemak en het

laten stromen.

Een vloeiend bestaan.

Gemakkelijk, blijkt heel moeilijk en lastig te zijn.


Wij doen het met elkaar.

Wij zijn verbonden.

Wij zijn van ver gekomen en voelen dat wij al heel

ver zijn gekomen.

Namasté

Ik zie het licht


Martha Krul