Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

woensdag 5 juni 2024

Openheid – eerlijkheid

Durf ik mijzelf open te stellen?

Durf ik mijzelf recht in de spiegel aan te kijken?

Durf ik dan naar mijzelf het achterste van mijn tong te

laten zien?

Durf ik mijzelf zuiver op waarde te schatten?


Wij zijn geneigd om daar snel een bevestigend antwoord

op te geven.

Maar zijn wij dan zuiver naar onszelf?

Aan welke delen van onszelf willen wij eigenlijk nog liever

niet openlijk toegeven?


In hoeverre kan je vol-ledig in je balans blijven?

Hoe vaak raak je per dag nog in je emoties verstrikt?


Wanneer wij onszelf kunnen openen naar onszelf,

dan kunnen wij onszelf ook zuiver naar die ander

opstellen.

Dan gaan die “gemakkelijke” maskers echt naar de

vergetelheid.

Dan openen wij ons hart naar onszelf,

en omarmen wij onszelf in on-voorwaardelijke liefde.


Dat is de enige manier om jezelf zuiver, eerlijk en open

tegemoet te treden.

Hebben wij nog niet alle deurtjes in onszelf openstaan,

dan zal er nog steeds een onbalans zijn in onze

verbinding met die ander.


Alleen wanneer wijzelf zuiver zijn en vol-ledig in

balans, kunnen wij zuiverheid en on-voorwaardelijke

liefde uitzenden.

Dan is er geen ondertoon meer aanwezig in onze

verbinding met die ander.


Dan hoeft die ander niet meer op zijn hoede te zijn

wanneer die met ons in verbinding is.

Wij zijn zo gevoelig, dat het meteen te voelen is,

of het zuiver is of dat het toch gemaskeerd is.


In het aardse proces begint er meer onrust te ontstaan.

Alle processen zijn verbonden.

Zenden wij onze eigen onrust naar die ander,

dan zal er geen zuivere verbinding kunnen ontstaan.


Door zelf in zuiverheid en in een vol-ledige balans

met jezelf te zijn, kan je zuiverheid en on-voorwaardelijke

liefde zenden.

Die ander voelt dat onmiddellijk en zal je diep in de

ogen kijken.

Er wordt dan zonder woorden uitgesproken: “Ik heb je

gezien, ik kan mij openen”.


Dan ontstaan de mooiste verbindingen.

Blijf je je als vlinder gedragen als rups,

dan zal het niet werken.

Het zal niet overkomen wat je wil zenden.

Je verbinding zal niet on-voorwaardelijk kunnen worden

ontvangen.


Dit is een lastig stuk voor zielen die levens lang niet

zichzelf hebben mogen laten zien.

Neem jezelf niets kwalijk wanneer dit nog moeilijk voor

je is.

Het kan bijna niet anders.

Het zit zo diep in ons.


Nu is het licht er om onszelf naar dit inzicht te brengen.

Omarm jezelf, on-voorwaardelijk.

Accepteer jezelf, on-voorwaardelijk en je zal met die

zuiverheid verbonden zijn.

Dat is nodig voor de volgende stappen die wij gaan

zetten in alle processen.


Durf jezelf te zien.

Durf jezelf on-voorwaardelijk te accepteren.

Dan gaan er bijzondere poorten open die allemaal

verbonden zijn met ons hart.


Namasté

Ik zie het licht


Martha Krul