Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

woensdag 7 juni 2023

On-voorwaardelijke liefde

Wat is on-voorwaardelijke liefde?

Wanneer je naar het woord kijkt,

zie je dat er aan die liefde geen voorwaarden

worden gesteld.


Wat betekent dat in de praktijk?

Ik hou met mijn hele hart van jou.

Ik hou met mijn gehele hart van mijzelf.


De eerste:

Ik hou met mijn hele hart van jou,

die vinden wij soms niet zo lastig.

Vooral in de diepe, intense verliefdheid,

speelt dat een belangrijke rol.

Wat als die verliefdheid begint te verdiepen naar

liefde voor elkaar.

Dat gaat veel dieper dan het verliefd zijn.

Dan beginnen wij ook de andere kantjes

van die geliefde te zien.

Dan wordt on-voorwaardelijke liefde voor

de ander al in een ander perspectief geplaatst.


On-waardelijke liefde voor onszelf,

is nog lastiger.

Wij zijn zo kritisch op ons zelf.

Er is niemand die je “terecht” zal wijzen

en je zal vertellen dat je wel heel streng

bent.

Dat gebeurt pas wanneer je daarover met

de ander gaat spreken.

Dan kan die ander je vertellen wat je

eigenlijk aan het doen bent met jezelf.


Wij zijn een totaliteit.

Alles is holistisch.

Alles is kosmisch.


Wij dragen nog steeds de resten van die

lagere energie in ons en dat maakt het

zicht op onszelf er niet gemakkelijker op.


Jij bent uniek.

Geschapen naar beeld en gelijkenis.

Alles is holistisch.

Dus ben je een goddelijke energie.

Jij draagt die energie in je mee.


Hoe kan dat licht nu optimaal gaan branden?

Door onvoorwaardelijk van jezelf te houden.

Dan zet je alle schuifjes open en kan het licht

vol-ledig door je heen stromen.


Dan gaan ALLE verbindingen open.

Niet alleen die van het goddelijke licht.

Ook die van de verbindingen.


Wanneer je jezelf niet on-voorwaardelijk

lief hebt, blijf je zelf schuifjes dichter

zetten en kan je niet naar dat optimale,

waar je naar op weg bent en waar je

al levens lang naar op zoek bent.


Door jezelf lief te hebben en daar geen

enkel oordeel aan te verbinden,

voel je dat je opent.

Dat je je over kan geven.

Dat je voelt dat alle verbindingen

gaan stromen.

Dan ga je verder op je verlichte pad.

Dan ben je gezien.

Dan zal je zien.

Dan sluit je cirkels die je ooit begonnen

bent.


Hou on-voorwaardelijk van jezelf

en je zal weten dat er geen einde is.


Namasté

Ik zie het licht


Martha Krul