Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

dinsdag 7 januari 2020

Mijn licht, mijn waarheid


Mijn licht, mijn waarheid

Vanuit de lagere dimensies zijn wij nog volledig overspoeld met verouderde inzichten.
Wij mochten niet van onszelf houden.
Wij mochten niet zeggen dat wij ergens heel goed in waren.
Je mocht je talenten alleen in stilte gebruiken.
Want je moest ze wel gebruiken……
Jezelf liefhebben, dat was al helemaal uit den boze.
Wanneer iemand zichzelf openlijk liefhad, had hij of zij het hoog in de bol.
Je mocht ook niet eerst voor jezelf zorgen.
Hoe haalde je het in je hoofd.

Dit zijn allemaal uitwassen van de mannelijke energie.
De ratio overheerste in hoge mate.
De kerk was daar een hele belangrijke veroorzaker van.
Mensen werden op de knieën gedwongen.
Wat de rationele achtergrond daarvan was laat zich gemakkelijk raden.
Geld, macht en aanzien.

Nu zijn wij naar de hogere dimensies doorgeschoven.
Maar oh wat spelen die oude ingevingen nog een rol.
Levens lang heeft het ons beheerst.
Nu is het soms moeilijk om die oude “denkbeelden” los te laten.

Je hebt levens lang op je knieën gelegen.
Ja die zijn stijf nu je aan het opstaan bent.

In deze dimensies staat licht en liefde op één.

Laat los wat je door “verkeerde” machten is ingegeven.
Kijk rationeel naar de veroorzaker hiervan.

Dan begrijp je dat het zinloos is om het vast te willen houden.
Dat het zinvol is om naar licht en liefde te gaan.

De wereld en de samenleving heeft jou licht en liefde nodig.
Wanneer jij niet van jezelf kunt houden, dan kan je alleen rationele liefde doorgeven.
Dan doe je dat omdat je het doet.
Dan doe je het met een gesloten hart.

Je kan niet putten uit een lege put.
Die kan je alleen vullen door je liefde.

Wij zijn allemaal mensen die nu aan het terugkeren zijn naar de oorsprong.
Wij zijn geschapen als mensen in liefde.

Wanneer je terugkeert naar je oorspronkelijke eigen basis, zal je daar de liefde voor jezelf terugvinden.
Zal je voelen dat jezelf ontkennen, de basis vormt voor heel veel ongemak.
Niet alleen van jezelf, maar ook in een ontwrichte samenleving.

Het is tijd dat wij die oude levensvisies volledig over boord gooien.
Wij zijn geschapen in liefde.
Liefde voor onszelf en liefde voor Moeder Aarde.
Dat is een onlosmakelijke verbinding.

Ik kan niet van de ander houden, wanneer ik mijzelf niet liefheb.
Ik kan niet leven uit liefde, wanneer ik niet in liefde kan leven met mijzelf.

Het is de steen van ons eigen fundament.
Wij hebben die kracht nodig om in de komende tijd die liefde te verspreiden.
Daarbij hebben wij een sterk fundament nodig.

Laat de oude visies niet nu nog over je heersen.
Neem je eigen lichtkracht in handen.
Heb jezelf lief als de ander, dan kan je licht versterken.
Dan kan je licht verspreiden.

Geef geen kracht en macht meer aan die oude visies.
Die hebben lang genoeg, onbalans in het leven van de mens gebracht.

Ik zie het licht en de liefde.
Na dit gelezen te hebben, jij toch ook?

Namasté
Martha Krul