Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

zondag 23 oktober 2022

Oude patronen passen niet meer

Je bent het zo gewend geweest.

Het volgen van je dagelijkse opdrachten.

Zonder bij na te denken ga je aan de gang.

Iedere dag weer.

Dag na dag.


Eigenlijk wilde je wel anders,

maar ja…

Waarom zou je iets veranderen dat je al

jaren doet?

Waarom zou je?



En toch voelde je al een tijd dat je iets

anders zou willen.

Niet aan denken.

Het is zoals het is.

Niets veranderen, doorgaan.

Het komt goed…….


En dan ineens gebeurt er iets.

Wat je niet los wilde laten,

valt uit je handen.


Je zit daar te kijken naar de scherven die

je niet meer bij elkaar kunt rapen.


Waarom moet mij dit gebeuren?

Waarom?


Je huilt tranen met tuiten.

Je wilde geen verandering.

Je wilde doorgaan.

Dat was de eenvoudigste manier.


Waarom gebeurt dit?

Dan komt er iemand langs.

Die luistert naar je verhaal.


Die stelt je een paar vragen.

Wat je deed, gaf je dat voldoening?

Of was het een invulling van je dag?


Je begin er langzaam anders naar te kijken.

Veranderingen vragen een bijzondere

aandacht van je.

Juist dat is iets dat niet zo maar vanzelf komt.

Door die speciale aandacht,

zie je nieuwe mogelijkheden.

Je was bezig je staande te houden met on-mogelijkheden.


Nu ga je verder.

Je vragensteller gaat door met de je op

een nieuwe manier naar jezelf te laten kijken.


Het oude leeft niet meer.

De vut is eruit.

Het nieuwe is veerkrachtig.

Je voelt het.

Je gaat kijken naar het nieuwe.


De energie is zo heel anders.

Ineens voel je die invloed op jezelf.

De oude energie is stoffig.

Die nieuwe energie is kinderlijk,

vrolijk en heel licht.


Je pakt het nieuwe aan en voelt het

meteen door al je cellen gaan.

Waarom?

Waarom heb ik die stap niet veel eerder gezet?

Dit licht heb ik gezocht.

Nu heb ik het gevonden.


Nu stroom ik mee in de nieuwe tijd.

Nu heeft het universum mij laten zien,

waarom loslaten zo belangrijk is.


Het oude past niet meer.

Het nieuwe past ook niet,

omdat dat stroomt en niet statisch is.


Het is even wennen.

Maar wat voelt het heerlijk.

Ik omarm het nieuwe.

Het oude past nooit meer.


Namasté

Ik zie het licht


Martha Krul