Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

woensdag 20 oktober 2021

Het hert met het gouden kruis

Mijn meditatie van 20-10


De stilte komt heel snel over mij heen.

Niet voor niets.

Wij zijn allemaal moe.

Ik voel mij loom in het zonlicht en ga

op het gras gaan liggen.

Ja, daar heb ik behoefte aan…..


Ik blijf rustig liggen.

Er komt een prachtig edelhert naar

mij toe.

Hij komt heel rustig.

Het lijkt wel alsof hij op mij

heeft gewacht.



Hij snuffelt een beetje aan mijn hand,

net of hij wil zeggen, het is goed zo.


Ik moet lachen om die omgekeerde wereld.

Hij komt mij vertellen dat het goed is.

Ik hoef hem niet gerust te stellen.

Hij maakt verbinding met mij.


Ik kijk rustig naar dit mooie edelhert.

Wat een kracht en wat bijzonder dat hij

zo bij mij komt.


Dan gaat hij op een andere manier in het

zonlicht staan en er verschijnt een prachtig

kruis tussen zijn grote gewei.


Ik snap de bedoeling.

In het verhaal van St. Hubertus staat het

beschreven.

De beelden die je aangereikt krijgt,

zijn zodanig dat JIJ ze zal herkennen.


Ik begrijp zijn goddelijke boodschap.

In het verhaal van St Hubertus symboliseert

het de overwinning van het christendom

over het heidendom.


Dat wil dit edelhert mij er niet mee tonen.

Wat dit symbool is,

dat is de komst van de nieuwe wereld.

Hij komt mij vertellen dat wij al

verbonden zijn met die prachtige energie.

Dat hij anders niet dit kruis zo fier mag

dragen.


Hij staat symbool voor het NU.

Niet voor de tijd die komen gaat.

Ik vraag hem of hij kan bevestigen dat

wij zo dichtbij zijn.


Hij strekt zijn nek en kijkt nog fierder

in mijn richting.

Ja, ik begrijp het.


Ik verbind mij met de energie van het

prachtige stralende kruis.

Ik voel de energie.

Dat is de goddelijke energie van de BRON

van het AL.


Wat prachtig dat dit hert mij het zo mag

laten zien.

Mijn vertrouwen is groot.

Maar het is heerlijk om het nog even

op deze manier bevestigd te krijgen.


Wat zitten wij in een bijzondere tijd.

Dit wil je toch niet missen.


Dankbaar klop ik hem op zijn schouder.

Ik blijf nog even zitten en kom

rustig bij van deze bijzondere ontmoeting.

Zo bijzonder hoe wij op allerlei manieren

onze tekens mogen ontvangen.


Het is een bijzondere tijd.


Martha Krul