Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

zaterdag 18 mei 2024

Zie jezelf niet over het hoofd

Wij zijn zo aan het veranderen.

Daarbij is de kijk op onszelf van invloed.


Je kan het vergelijken met het varen in een boot.

Je vaart rustig mee in de boot en geniet van de dingen

die je te zien krijgt.

Ineens zie je iets bijzonders.

Je zit in de boot en je ziet dat met het voorbij varen,

het beeld blijft veranderen.

Je vaart eraan voorbij en het is niet mogelijk om het in

je beeld vast te houden.

Je zou wel willen, maar het lukt niet.

Je gaat het beeld loslaten.


Zo is het ook met de veranderende mens.

Die transformeert en stroomt van punt A naar….

Je verandert van moment naar moment.

Blijf je vasthouden aan je eigen wil en je denken,

dan zal je veel van jezelf over het hoofd zien.


Door je focus op het “oude” te houden,

zal je niet zien waar je bootje allemaal langs vaart.

Het is loslaten van oude instellingen, terwijl er heel

veel moois onze kant op komt.

Door je focus te blijven houden op wat er als oude

mens in je verandert, zie je andere delen van jezelf

over het hoofd.

Je vernauwt je blikveld door je op het oude te blijven richten.

Het is als vooruit lopen, terwijl je achterom blijft kijken.

Niemand hoeft je te vertellen wat je dan kan overkomen.


De tekens zullen niet van de lucht zijn,

wanneer je achterom kijkend je nieuwe toekomst tegemoet

wil gaan.

Je zal velen malen tot stilstand gedwongen worden.

Je zal vele malen in onmin met jezelf zijn.


Door achterom te kijken en jezelf over het hoofd te zien,

ben je een ongelijke strijd met jezelf aangegaan.

Dat terwijl je al je energie nodig hebt om je hoofd

boven water te houden in dit intensieve proces.


Laat maar los.

Volg je tekens.

Volg je eigen wijsheid.

Volg je gevoel.

Je gevoel laat je nooit in de steek.


Durf te vertrouwen op jezelf.

Durf te vertrouwen op het universum.

Het universum ziet de strijd die je voert.

Daarom worden er extra tekens op je pad gezaaid.

Kijk niet achterom, terwijl je vooruit gaat.

Maak het jezelf niet moeilijker dan het is.


Open je hart.

Voel en weet.

Je bent een kind van het universum.

Je doet het niet alleen.

Wij zijn altijd verbonden.


Laat je vallen in die liefdevolle armen.

Roep naar het universum, neem mij aan de hand.

Laat mij mijn toekomst ervaren.

Ik vaar mee op de stroom van het leven.

De beelden gaan aan mij voorbij.


Het leven stroomt door ons heen.

Wij zijn verbonden.

Steek geen stok tussen je eigen spaken.

Geef je over aan de stroming en je zal merken dat het

proces heel moeiteloos kan zijn.

Het is een keuze die alleen wijzelf kunnen maken.


Namasté

Ik zie het licht


Martha Krul