Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

vrijdag 16 november 2018

Jij bent het middelpunt van het universum



Wij zijn inmiddels de mens van de 3e D niet meer. 
Wij zijn letterlijk lichtwezens geworden. Licht in energie. 
Alles stroomt en alles is met elkaar verbonden.

Wij hebben in de 3e D geleerd dat wij niet egoïstisch mogen zijn. Nu is het precies andersom. 
JIJ bent het middelpunt van het universum. Alleen JIJ kunt jezelf helpen. 
Niemand anders kan dat. Zo is het eigenlijk altijd geweest. 
De ander kan je advies geven. Door je als een blaadje in de wind mee te laten voeren naar al die adviezen, daar raak je uitgeput van.

Jij bent het middelpunt van het universum. 
Je gaat net als een klein kind leren om om te gaan met de energie. 
Ook in de 3e D leerden wij dat al. Maar nu is het van groot belang dat je constant probeert te voelen wat er met je energie aan de hand is. 

Je bent veel gevoeliger geworden. Je neemt veel waar. 
Het is nu zaak dat je je dat ook bewust gaat worden. Wat voel ik, waarom voel ik me zo. 
Waarom voelde ik mij net wel goed en nu ineens niet. Wie is er voorbij gekomen. Aan wie heb ik gedacht. Heb ik net iets over iemand gelezen en mij in de energie met die ander verbonden. 
Heeft die ander zich met mijn energie verbonden etc. 

Je neemt de hele dag dingen in je energie op.
Het is een kwestie van trainen. Constant werken met je bewustzijn. Waarom voel ik mij zoals ik mij nu voel? Wat heb ik gegeten, waaraan heb ik gedacht. Alles is van invloed op je energie. Dit lijkt heel vermoeiend en dat is het in het begin ook, maar het heeft ook een andere kant.

Je kan met je eigen energie er veel meer aan veranderen dan vroeger. Bijvoorbeeld. Ik ging van huis en voelde mij goed. Nu na een half uurtje voel ik mij moe. Waar ben ik mee in aanraking gekomen? Ben ik veel te open met mijn energie geweest? Dus moet ik mij volgende keer wanneer ik naar buiten ga en met mensen in aanraking kom, mij leren afschermen. 

Ik wil alleen in mijn eigen energie blijven en niet in die van de ander. Dus zet ik mijzelf in het oude vertrouwde lichtei. Je maakt een ei van licht om je heen. Of iets dat je te binnenschiet. Je kan veel meer dan je denkt. Maar van belang is dat je je gaat afschermen. 

Voel je je toch moe en vervelend na die contacten buiten met de andere mensen, dan ga je je energieveld schoonmaken. Daar kan je altijd licht voor gebruiken. Zet jezelf in het licht en visualiseer dat de donkere energievlekken oplossen in dat mooie licht. JIJ bent constant het middelpunt. Je gaat dus steeds uit van hoe voel ik mij nu en waarom is dat gevoel veranderd.

Je kan je op een ander moment juist heel goed gevoeld hebben. Bijvoorbeeld tijdens een vakantie. Op het moment dat je je niet zo lekker voelt, ga je aan dat heerlijke moment terugdenken. Je visualiseert dat je weer daar bent en dat je weer van dat heerlijke moment kan genieten, net als toen.
Je verbindt jezelf dan met de heerlijke energie die je tijdens dat fijne moment ook om je heen had. Het klinkt ingewikkeld, maar het is een kwestie van bewustzijn en trainen. Je hebt nu de gevoeligheid om daar mee te werken.

Het is dus zo dat je energie heel snel naar een minder fijne energie kan gaan, door allerlei oorzaken, maar je kan je eigen energie ook heel snel weer opwaarderen naar een fijne lichtende energie.
Door te vliegen met de adelaar komt je energietrilling ook omhoog. Je kan veel meer dan je denkt. Je hebt zoveel mogelijkheden, dat je vergeet wat je allemaal kan.

Ga rustig proberen om met deze energie-oefeningen te werken. Je zal merken dat het je steeds beter af gaat. Het fijne ervan is dat het steeds gemakkelijker gaat.

Ook het eetpatroon vraagt veel aandacht. Voor het eten van bepaalde zaken, ga je voelen of het goed voelt. Heb je zin om dingen te eten die je jezelf voorschotelt of krijgt voorgeschoteld. Voelt het niet goed, eet het dan niet. Alles met een lage trilling (suiker, koffie, vlees, alcohol etc) brengt ook je energietrilling naar beneden. Na het eten daarvan zal je je dus minder energiek voelen. 

Pak niet onbewust naar dingen die je zonder erbij na te denken in je mond stopt. Je bent een lichtwezen en geen vuilnisbak. Waardeer het lichaam dat je hebt gekregen. Omring jezelf met zorg. Je bent het waard.

Jij bent het middelpunt van het universum. Dit heeft heel veel met zelfvertrouwen.... je zelf vertrouwen, te maken. Zijn de mensen in je directe omgeving het niet met je eens, maar voelt het voor jou wel goed, ga dan door. Ja natuurlijk het is heel vervelend, maar loop je eigen pad. Respecteer de ander, zoals jij gerespecteerd wil worden.

Jij bent een spiegel. En door de verhoging van onze schittering, spiegelen wij steeds intenser. Ook dat is voelbaar. Maar blijf jezelf trouw. Trouw aan je eigen mening en ervaring. Maar laat die ander ook de tijd om zijn/haar eigen pad te gaan en zelf dingen te ontdekken, die jij voor je gevoel al gevonden hebt. Wij lopen allemaal onze eigen weg. Maar blijf je bewust dat JIJ het middelpunt van het universum bent.

JIJ alleen kan voor jezelf en je eigen energie zorgen. Niemand kan dat voor je doen. JIJ bent je eigen kapitein op je schip. Laat je niet van de wijs brengen door de opmerkingen van de ander. Weet wat je weet. Voel wat je voelt en aarzel niet om eens wat uit te proberen. Maar voel vervolgens hoe je je daarbij voelde. Werd je energie mooier en intenser, dan is die weg heel geschikt voor jou. Voelde het helemaal niet goed, kreeg je als het ware een steen op je maag en pijn in je buik, doe het niet nog een keer. Dat is dan je leerproces.

Ga spelen als een kind. Open en eerlijk met jezelf in vol vertrouwen en verwondering. Maar weet dat JIJ het middelpunt van het universum bent. Zoals iedereen zijn eigen middelpunt van het universum is. Allemaal als sterretjes aan de hemel, zo hebben wij allemaal onze eigen weg te gaan en ons eigen licht te laten schijnen.

Gerelateerde afbeelding