Waarom deze blog

Deze blog is bedoeld voor mensen die zich bezighouden met spiritualiteit en de verandering in de energie op aarde. Ik zal met enige regelmaat artikelen plaatsen die met dit onderwerp te maken hebben. Verder zal ik aanwijzingen geven van hoe je je het beste kan afstemmen op die nieuwe hogere energie. Ik hoop je vaak op mijn blog te mogen ontmoeten.

dinsdag 28 mei 2019

Grenzen stellen, zo moeilijk maar tevens heel bevrijdend


Grenzen stellen, zo moeilijk.
Grenzen stellen, zo  bevrijdend.

Waarom is het toch zo moeilijk om onze grenzen te stellen?
Dat heeft met onze opvoeding te maken.
Dan bedoel ik de opvoeding van oudere generaties.
Je bent zeker als kind opgevoed dat jij de mindere was en dat altijd de oudere voor ging.
Het kind kwam naar de ouder.
Niet de ouder naar het kind.
Het zit erin gebeiteld.
Maar is dit niet ook een zogenaamd dogma?

Inmiddels leven wij in een heel andere tijd.
Wij hebben nu begrepen dat wij onszelf aardig en lief mogen vinden.
Dat wij onszelf ook sterk mogen positioneren.
Je mag laten zien dat je er bent.
Nog sterker….
Dat je een prachtig mens bent en dat je dat zeker mag beamen.

Wij zijn in een heel andere energie beland.
Wij zijn aan het overgaan naar die 5e dimensie.

Wij mogen laten zien wie wij zijn en wat wij willen.
Dit is niet egoïstisch.
Want bij egoïsme, stel ik mijn eigen grenzen boven die van de ander.
Stel ik mijn eigen doelen boven die van de ander.

Maar ik mag gewoon laten zien wie ik ben.
Mijn masker laten vallen en daarmee ook alle onduidelijkheid naar de ander.

Ik ben die ik ben.
Ik wil wat ik wil.
Ik zie wat ik zie.
Ik denk wat ik denk etc.

Ik voel mijn vrijheid.
Ik geef duidelijk aan wat wel en niet kan voor mij.

Dat is niet lastig voor de ander.
Ik maak het de ander duidelijk zonder in raadselen te blijven spreken.

Die ander voelt dat ik mijn masker afgelegd heb.
Dat ik puur en in liefde de ander wil en kan benaderen.
Dat is geen enkele verborgen agenda heb in welke relatie dan ook.

Dat hoort helemaal bij de 5e dimensie.
Alles komt aan het licht.
Alles is zichtbaar.
Niet alleen ikzelf.
Ook die ander is zichtbaar voor mij, wanneer ik mij zonder masker opstel.
Die ander laat dan ook zijn masker vallen.

Wij staan open en eerlijk tegenover elkaar.
Wij kunnen ons open en eerlijk naar elkaar opstellen.

Geen vraagtekens in wat wil die ander van mij.
Nee alles wordt duidelijk, zodra ik precies in liefde aangeef wat ik wel en niet wil.

Past het dan kan ik er voor de ander zijn.
Past het niet dan deze keer niet, maar de volgende keer in liefde.

Grenzen stellen geeft duidelijkheid.
Het doet niets af aan je eigenwaarde.
In tegendeel.
JIJ laat zien wie je in liefde bent.
De ander zal zich uitgenodigd voelen ditzelfde te doen.

Zo komen wij nog dichter tot elkaar.
Openheid, vrijheid en veiligheid worden vergroot door je grenzen te stellen.


Afbeeldingsresultaat voor spiritueel grenzen stellen